-Jag är ingen feminist - jag har 6 bröder! Det blev bara något missförstånd på vägen.

Har lagt in JA under rubrik art/ konst till höger. En super femenistisk blogg. Där kan man lära sig en del. Men jag har en kompis som heter Barbro Hedström som är en del av Svensk kvinlig konsthistoria. Hon var med när det begav sig på 60 och 70- talet. Och har mycket att berätta. Vilket hon gjort till mig. Hon var med på utställningen Konstfeminism. Den man själv velat vara med på. Men det är det nog många tjejer som kände när den dök upp. Det är ett viktigt dokument från 70-talet och framåt över den kvinliga konsten i Sveriges konsthistoria. Jag kan vara med i nästa, jag är ju så ung!
Kolla in Anna Nordlanders museum också.
En bildkomentar!
Se även mina X på bilden här (gula små gubbar)
Det finns ingen distans i livet.

Comments