Titel: 1:a Beteendet (före)) År: 1997 Mått: 600 x 200 cm

Ur boken EGO av Åsa Maria Bengtsson och mig.
Vi gjorde en utställning på Lunds konsthall; E.G.O. en generös omfamning 1997. Vi jobbade i var sin del av hallen och gjorde ett gemensamt fotoprojekt tillsammans på övre våningen. Som vi kallade Klädda avklädda.
Jag nämde Carin Elleberg innan och det var den här musen på min målning, se bilden, (titel: 1:a Beteendet (före)) som påminde om hennes hamster på Dunkers och formen för utställningen om min skiss från 1988. Intressant tycker jag. Det var denna målningen som jag sedan målade över så att döskallen och musen var det ända som fanns kvar det blev vitt runt om dessa två figurer. Titeln blev då: 2:a Beteendet (efter). Det är dessa målningar till Lunds konsthall, som jag sedan målat på i c:a 8 år. Se tex. Övermålning det finns 3 st 200x200 cm målningar. Märklig historia. Det finns också en atelje som jag magasinerade och där har allt stått i 10 år nu. Jag sa att detta ska jag gömma för att göra något med i framtiden. Kanske är det så att jag är före min tid, till och med mig själv?? Pandoras ask eller Sesam öppna dig. För mig är det ekonomiskt (jag ljuger!!)har inte en så stor atelje för att förvara den historien. Men,om jag beslutar mig för att öppna den..vad händer då? Står någon där då och förlåter mig allt!
Har fått ett råd; skicka in någon/ några andra för att undersöka terrängen.
Börjar fundera på det faktiskt!

Comments