fortsättning epic mod prototyp



Bra att man kan lägga ihop bilderna i datorn, får nämligen inte plats att ha dem ihop i ateljén och genast ser man problemet i mötet mellan dem, inte att träden inte passar det gillar jag, nej det är nått annat, tror att jag ska ha en mellanbild som passus, kanske en 2 meter lång stamm och rotsystem. Tål att tänkas på. Men det är vansinnigt trevligt problem. Nu mäter bilden 6, 40 m
Bilderna bör kanske vara fristående så att man kan fundera lååång tid på hur det ska var till 2013, då tänkte jag vara klar. Nu behöver jag en arena som passar projektet.


Kanske så här...

En annan ny trevlig sak är att Stina Sturesson manusförfattare och Martin Karlqvist musiker/ skribent nu är inkopplade i projektet. De utmanar de 7 berättelserna och skriver ett manus med tillägg av musik. Helt underbart!

Michael Johansson jobbar för fullt med de mekatroniska fåglarna i berättelsen + ljud och 3D- animation.

Sakta men säkert byggs projekete ihop, men det är helt fantastiskt att arbeta med öppenhet och utveckling tillsammans med Michael med lång erfarenhet av sitt världsbygga sedan 15 år tillbaka (Abadyl).

Mitt världsbygge har varit livet på nått mystiskt sätt. Jäkligt rörigt, kaotiskt och känsligt. Det tar tid att titta, det tar tid att se, det tar tid att förstå

Comments