Fairytale;









Här har jag gjort en serie fairytales i akvarell/ teckning på akvarellpapper. Har bearbetat akrylfärg med mycket vatten och använder en akrylatfärg i guld som grund. På det har jag jobbat med tushpenna, guldpenna, blyerts och krita.

De är tänkta som fantasivärldar där allt möjligt kan hända. Det är som i en dröm. Varför? Jag känner starkt att det är ett måste, att jag måste rädda världen! För min egen skull(d). Jag tillhör inte fantasins värld om jag inte gör den. Där inne har jag nycklar till olika skåp och dörrar. Där förstår jag samtalet mellan änglar och demoner, alla finns dom. De bekräftar mig, de gör mig!



Comments

Alexandra said…
Hej Gertrud! Du verkar hålla på med många roliga projekt – de bilderna jag tog på Moderna Fabler undrar jag över. Är det porträtt över människor du känner?

Bästa hälsningar!
Alexandra said…
This comment has been removed by the author.
Alexandra said…
Hej!
Nu har jag satt ut ditt namn och en länk till din blogg vid bilden av dina tavlor. Jag hade satt ut det tidigare om jag vetat vad du hette!
Verket är ditt förstås – men så fort man ställer ut blir det plötsligt allas. Jag förstår att det kan vara märkligt att hitta fotografier av sina verk i en främmande människas blogg, men jag vara bara på plats och plåtade det jag gillade.
:-)
Allt gott!