Museum Jag i utveckling; Titel: “Isolated phenomena in a subconscious laboratory” på Lövestads Kvarn sommar 2013

Foto; Alexandra Kostrubala --- Gertrud Alfredsson - Facebooksida 2013 - Inför: “Isolated phenomena in a subconscious laboratory” på Lövestads Kvarn sommar 2013. Installationen kommer att vara olika tidsbundna händelser, konstverk, saker och tankar om det undermedvetna, platsen och mig själv i kommunikation med världen. Jag kommer att visa många olika idéer i skissform, anslag till projekt, minnesbilder och övrig kommunikation som är viktig i sidled (horrisont) och djupled (perspektiv). Det viktigaste av allt är att titta innanför och hitta härdar, sakerna bakom. Installation: Mitt instrument kommer att likna ett collage över tid i olika media. Bio: Gertrud Alfredsson (S) arbetar med teckning, måleri och installation med focus på identitet. Mitt intresse ligger i att skapa nya verk av gamla händelser för att återspegla processer och att undersöka vad som händer över tid. På så sätt skapa nya världar. Museum Jag är ett sådant projekt där jag gav mig själv som konstnär en form av museum, med hjälp av konstverk och projekt i historiskt perspektiv. Nu är mitt intresse att använda mig av den idén men binda den samman med framtid, nuet och platsen.

Comments