Sinneslåda nr: 1

NewYork Art Magazine
Recention från New York



Låda nr:1 (känna/minnas)
Lådan är gjord i mdf- skivor beklädd med olika dukar, handdukar, diverse tyg som jag samlat på mig under årens lopp. Linneskåpets glömda betydelse?
Tanken med collaget är att man kanske kan förnimma eller få minnen genom tygen. När man öppnar lådan, på locket finns en teckning gjord till en låda, skrin, hämligheter eller förvaring (en lek). Vad betyder lådor för oss?
Inne i lådan har jag gjort ett lapptäcke i stickning. Eller snarare mina minnen som stickats som landskap. När jag inte haft en ateljé under perioder så har jag stickat. Där finns min längtan och mina hämligheter. Jag vill att man tar fram täcket och kanske lägger det runt sig eller lägger det på ett bord eller har det i knät så kan man bara få känna värmen men också att man kan minnas precis vad som kan tänkas dyka upp. Samtalet är deras och gärna tillsammans med någon. Man kan samtala om färger om stickning ect. Allt ska användas och slitas på. Deras historia finns kvar som minnen i lådan.

Comments