The Family at the Staffanstorps Arthall


Titel:Familjen / The Family
Material: MDF- sivor, trä, akryl, silkespapper, blyerts, krita, guld & silver glitter och lack.
Storlek: 360 X 220 cm





Familjen är titeln på detta konstverk som jag gjorde på Staffantorps konsthall 2004. Det var en grupputställning med temat: Paradiset.
För mig var Paradiset bilden av en familj utanför deras hus. Jag gick till min egen familj. Uppställd framför sin entré med vidöppen dörr och med rabatter och blommor. "Ett Paradis" som alla skulle kunna känna igen och vara delaktiga i.
Att titta in i eller titta ut ur. Att bli avfotograferad som på ett tivoli. Låna formen från min familj och bli en ny. Vem blir du och vem blir jag i denna roll. Identititet och frågor kring vad familj har för betydelse. Själva målningen blir som en transendent, för det finns ett bakom och ett framför och ett mittemellan. Dragningskraften och leken att titta igenom, att undersöka möjligheten blir ett underhållningsvärde i sig.
Fotodokumentet fick en viktig roll i denna installation och happening.

Familjen har ställts ut i Malmö Folkets Park.




Pressfotograf tar bilder på Monix, Karin och Eva



Göran, Lars och hans syster





Sture och Maria med sina barn.


Baksidan.


Astrid




Morgan

Comments