Out of the window, or on another way and back again. In which way do you look out through a window?


mått: 1,51 x 1,69 m

Den här bilden är på gång men ligger och vilar just nu. Alltså, ej klar.Så kan jag fundera och titta på den ibland. Är det någon som vet något bra ställe att köpa akvarellpapper på rulle??

Att jobba med akvarell är att gå tillbaka i tiden för mig, att undersöka mitt ursprung på något vis. Är man från Bohuslän så var det ju akvarellen som användes. Arne Isacksson syndoromet. Alla hade gått någon kurs hos honom, men inte jag. Skönt för alla målade som honom.

Är det ut eller in man tittar, det är jag mer intresserad av egentligen! Och sen hur man kan stöta bort materialet och återfå det som något självklart?! Men man måste förhålla sig till ljuset om man jobbar med akvarell. Det gör det svårt och just det, spännande.


Ruff and nice!



Nu har det blivit 16 karaktärer! Testar mig fram med collageteknik.

Comments