Moderna Fabler på Millesgården



Mina bilder på Millesgården "Moderna Fabler"
Titel: Mellan Himmel och Helvete
54 porträtt i tusch
Moderna Fabler på Millesgården 2007


Mellan himmel och helvete är ett verk som har fötts fram efter hand. Började (utställningsfasen)med några stycken porträtt som stog på golvet framför min tapet på Uddevalla Konsthall. Sedan lät jag dem växa ut över golvet på Millesgården. Alla porträtten är uppdiktade (fantasiansikten, fantasidemoner) olika men många kan kännas igen som en och samma person. När det blivit tomt på inspiration så har jag slängt ett öga i någon tidning, där finns till hjälp en rysk spion som blev mördad, S. King från en artickel osv. Där finns bilder inspirerade från Kokochka, Egon Schele, Helen Schefferbeck och Manga.
Där finns likheter med flera av mina bröder.

Bilderna får en laddning när de samlas så många tillsammans och för mig befinner de sig mittemellan någonting.
Sorgsna, sårade, fula och fulla med berättelser.
I det vackra.

Moderna Fabler visas nu på Kulturmagasinet i Sundsvall.
Läs om utställningen här under!
Kommer att visas på Karlshamns konsthall
i maj 2007
Katalog gjord av Fabrik ”This is Know
Ta en titt här under!



Titel Pussy möter Mellan himmel och helvete. Tapet gjort av Duplexpapper och tuschporträt
Moderna Fabler Uddevalla Konsthall 2006

Se tapeten Pussy tydligare under rubriken Wallpaper







Här kan man se några av porträtten.
Storlek A5, tush på 180 gr. papper
Bilderna är något beskurna.

Comments